Fractures: trencament total o parcial d'un o més ossos, generalment consecutiu a un traumatisme o a una contracció violenta dels músculs o a una malaltia de l'os. S'acompanya de lesions més o menys importants de les parts toves del voltant.
Luxació: pèrdua permanent de les relacions entre les superfícies articulades on s'associa una ruptura o desinserció capsular i de vegades un esquinçament lligamentós.
Esquinç: ruptura, desinserció o esquinçament dels lligaments o la càpsula sinovial que cobreix l'articulació. Generalment causat per una distensió exagerada deguda a un moviment molt violent o a un traumatisme.
Tendinitis: és la inflamació d'un tendó. Els tendons son cordes fibroses amb les quals els músculs s’insereixen als ossos. És dolorosa sobretot quan es realitza el moviment que duu a terme el tendó afectat.
Contractura: estat de rigidesa o de contracció permanent i involuntària d’un múscul o grup muscular.
Contusió: lesió traumàtica produïda en els teixits vius pel xoc violent o per pressió, normalment sense solució de continuïtat de la pell.
Ruptura: trencament, esqueixament. Pot tractar-se de diverses estructures anatòmiques, com ara els músculs, els tendons, els lligaments,...
Bursitis: és la inflamació de la borsa serosa situada entre l'ós i altres estructures mòbils com els músculs, la pell o els tendons, i faciliten un desplaçament suau entre elles. Aquesta inflamació és més freqüent en l'articulació de l'espatlla i en l'articulació dels malucs.
Capsulitis: patologia que afecta a la càpsula articular. Apareix espontàniament o secundària a una immobilització prolongada.
tornar a l'apartat patologies